כתיבת תוכן לאתרים – על החשיבות של הכותרות
רשת האינטרנט מביאה לנו כמות עצומה של מידע. בכל רגע נתון עולים לרשת מאמרים חדשים במגוון נושאים, בנושאים מדעיים, בפוליטיקה, במסרים שיווקיים, בתכנים חברתיים, בתכנים סוציולוגיים ועוד. הצפת המידע מחייבת את כל מי שעוסק בכתיבת תוכן לאתרים ללכוד את הגולש, לעניין אותו, לסקרן אותו ולהתמקד דווקא בכתבה שלנו.
איך עושים את זה? בעזרת הכותרות!
הכותרת משולה לחלון ראווה מושקע ומושך בקניון גדול והומה אדם, אם חלון הראווה ימשוך אותנו, אנו ניכנס לחנות ומכאן גבוהים הסיכויים שגם נבצע עסקת רכישה. כזו היא גם הכותרת, אם היא תמשוך את הגולש, הוא ייכנס אל האתר, ואם התכנים יהיו מעניינים, רבים הסיכויים שמגולש מזדמן הוא ייהפך ללקוח משלם.
כתיבת תוכן לאתרים: איך כותבים כותרות מנצחות – הנה 5 דרכים מנצחות!
- הכותרת צריכה להביא את הבשורה של המוצר. היא צריכה לתת הבטחה. כל מי שקורא את הכותרת צריך לדעת על מה הכתבה עומדת לדבר. אם זה יעניין אותו, הוא יישאר וימשיך לקרוא, אם זה לא מעניין אותו, הוא יעבור לכתבה הבאה ואם הכתבה שלכם נותנת פתרון לבעיה שממנה סובל הגולש, הכותרת צריכה להבטיח שקריאת הכתבה תביא לפתרון.
אולי יעניין אותך לקרוא על גיבוי בענן לעסקים
- הכותרת צריכה ליצור סקרנות, אבל יש לכם רק בין שבעה לעשרה מילים כדי ליצור את הסקרנות. אז איך עושים את זה, בעזרת המילים המעוררות סקרנות.
שלבו את המילה איך בכותרת. הנתונים מלמדים שהמילה איך היא אחת המילים החזקות הגורמות לסקרנות.
גם המילה סוד, היא מילה חזקה, אנשים לא אוהבים לדעת שיש סודות והם לא יודעים עליהן. הם תמיד רוצים לדעת מהו הסוד. שילוב המילה סוד בכותרת, תביא תמיד לסקרנות.
נוסף על המילים סוד ואיך גם המילים חדש, חדשות וחדשני מושכות את הגולשים. אנשים סקרניים לשמוע חדשות ושילוב המילים האלו בכותרת תמיד עובד!
- פנו פנייה אישית. המדיה האינטרנטית היא קרה ומנוכרת, ואנשים אוהבים אינטימיות והרגשה שהם יחידים ואפילו מיוחדים. השימוש בכותרת אישית בכתבות, תהפוך אותן לכתבות חזקות שקשה יהיה שלא להקליק עליהן. כאשר אתם כותבים לאתר שעוסק בעניינים של נשים כמו למשל, אתר המיועד לנשים בהיריון, הטמיעו בכותרת את המילה את או אתן. אם אתם עוסקים בכדורגל, תחום שמעניין ברוב הפעמים את הגברים, הטמיעו בכותרת את המילה אתם או אתה.
טיפ נוסף, השתמשו בגוף ראשון, כתבו אנחנו. אם אתם, לדוגמה, נותנים מענה לבעיה, כתבו את הכתבה בגוף ראשון, אני ואתה או את שותפים לבעיה, זוהי בעיה משותפת שלנו, הפתרון שלי יכול גם לעזור לכם.
- הגבילו את הכותרת למספר מילים. כותרת קצרה מדי לא תצליח להעביר את המסר ואילו כותרת ארוכה, תשעמם את הגולש עוד לפני שהוא התחיל לקרוא את הכתבה. האורך הרצוי לכתיבה של כותרת טובה הוא בין שש עד שבע מילים לבין עשר מילים.
- מומלץ להטמיע את מילת המפתח שאנחנו מנסים לקדם גם בכותרת. מאמרים או פוסטים שמתחילים במילת המפתח נסרקים על ידי העכביש של גוגל ומאותתים לו על הנושא שהכתבה עוסקת.
- כדי לדעת אם הכותרת שכתבתם היא כותרת טובה, בחנו אותם במבחן הכותרות: בדקו האם הכותרת מאפשרת להבין בתוך מספר דקות במה מדובר, האם היא מספקת מידע רלוונטי, האם היא מתארת תועלת ייחודית או מייצרת פנייה ייחודית, או האם היא מניעה לפעולה.
קראו עוד על שירותי כתיבת תוכן