בעולם זריז ותוסס שבו שואפים כולם לתוצאות מיידיות, האינטרנט קיבל משמעות מיוחדת ורבת משקל וכל אחד ואחת יכולים להיות ברי סמכא ומומחים בתחום שלהם על ידי כתיבת תוכן.
יש אפשרויות רבות ומגוונות ליצירת תוכן כמו : כתיבת תוכן שיווקי כפוסט בפייסבוק, מאמר מקצועי רחב, סרטון ייחודי או ציוץ קולע בטוויטר. לכל אחת מהאפשרויות יש לה את החשיבות שלה.
להלן כמה רעיונות לכתיבת תוכן על רמה גבוהה שיהיה מתאים לתחום העיסוק שלכם ומהי צורת הקידום המתאימה.
על תפקיד הכותרת בכתיבת תוכן שיווקי
בכל רגע נתון מצויים גולשים רבים שמתעניינים במגוון רב של נושאים וקרוב לוודאי יש כאלה שמחפשים מידע באותו עניין שעוסק בו האתר שלכם ומה שיש לעשות זה להביא לידיעת הגולשים שאתם נמצאים בשטח.
אם אתם רוצים שהגולש ייכנס אל האתר שלכם, יש להפנות את תשומת לב הגולשים ולפתוח להם נתיב הישר אל האתר שלכם ולצורך זה יש למצוא כותרת מושכת ובעלת ברק ייחודי שיבלוט בין המתחרים הרבים.
כתיבת תוכן שיווקי בדרך שיניע לפעולה
כדי שהגולש יגיע להחלטה והבחירה הנכונה מבחינתכם, יש לגרום לו להבין שהבחירה בכם תהיה מועילה עבורו ותתרום לשיפור מצבו הן מבחינת השרות או המוצר שלכם. בעיקר יש להתמקד בתיאור צבעוני ויצירתי של השירות או המוצר תוך כדי שילוב של ביטויי ומלות מפתח .
בכתיבת תוכן יש להתמקד בגולש ולא במנוע חיפוש
לגוגל יש כיום את הכלים המתאימים לסרוק תכנים ולהבין אותם על ידי שליחת זחלן עם בינה מלאכותית שמעביר סריקה על האתר ומבין את התוכן ויודע לזהות אם הביטויים והמלים קשורים לנושא מבחינת המשמעויות ויידע לזהות אם השתרבבו מילות מפתח שאינן קשורות או מתאימות לעניין.
אתם צריכים לכתוב בשביל הגולשים ולא עבור מנוע חיפוש, ולכן יש לכתוב במקצועיות כשהמטרה היא אנשים חיים ולא קידום אתר באמצעות דחיפת מילות מפתח. לכן הכתיבה צריכה להיות ברורה ועם ביטויים, מלים ומשפטים שיש להם קשר ישיר ובעל משמעות לתוכנו של האתר.
מציאת רעיונות שקהל היעד יגלה בהם עניין
במידה ואתם בעלי מומחיות בתחום שלכם, יש להציג את המומחיות מכמה זוויות שונות שיתנו לגולשים את המענה לנושא שבו הם מעוניינים.
הגולשים מעוניינים בתשובות לשאלות שעולות באשר לתחום שבו אתם עוסקים, ולכן יש לייצר שאלות ותשובות הנוגעות לעניין, שאלות ותשובות שיענו להם על כל הספקות והתהיות באשר למוצר או לשירות שלכם.
אפשר בהחלט לשאוב רעיונות והשראה מהרשתות החברתיות ואפילו מהמתחרים באותה נישה שלכם.
אפשר בהחלט להעתיק רעיונות, אך אסור להעתיק את התוכן או לשכתב אותו אחד על אחד.
מתכנן מילות המפתח בגוגל
תוכן מושלם זהו תוכן המעוגן במלות מפתח, אפשר להיעזר בתכנון מחקר מילות מפתח של גוגל אדס.
לצורך זה יש להכניס את ביטויי התוכן שיש בהם עניין לכלי מחקר מילות מפתח בגוגל שמטרתו היא תכנון של מלות מפתח ולאחר סריקה תוכלו לקבל מגוון רחב של מילות מפתח דומות לפי הנושאים שנבחרו.
לאחר סימון של כל הביטויים הרלוונטיים ולאחר בדיקה שהם אכן מתאימים לנושא שלכם. ככל שיהיו יותר ביטויים מתאימים הדירוג בגוגל יהיה יותר רחב.
כתיבת תוכן באיכות גבוהה
כדי שהאתר שלכם יבלוט ויהיה לו ערך מוסף על פני אחרים יש לתת את הדגש על תוכן איכותי שהגולש ימצא בו עניין וירגיש שמדבר ישר אליו. תוכן שאינו איכותי מבריח את הגולשים מהאתר ומאותת לגוגל שהאתר לא רציני דיו כדי להיות מדורג בין רשימת האתרים הראשונים.
תוכן מעניין באמצעות סיפור
תוכן שנתמך על ידי סיפור או סיפורים זה סגנון חדש של כתיבה שיווקית, סגנון שגם גוגל וגם הגולשים אוהבים. במיוחד כאשר מדובר בסיפור אמיתי ואישי ובמיוחד שיש לו נגיעה ברגש. בני אדם מתחברים לא רק למצליחים, אלא גם, ואולי אף יותר, למי שלא מתבייש לגלות ולספר על הכישלונות שלו, ובמיוחד כשיש כישלון שהביא לו בהמשך הצלחה רבה.
משפטים קצרים
יש להימנע ממשפטים ארוכים. העין לא מסוגלת לקלוט בקלות פסקאות ארוכות כי לגולש אין סבלנות לקרוא פסקאות ארוכות ומרוב עומס גם למוח אין אפשרות לקלוט מידע רב מדי. התוצאה היא יציאה מהאתר שהתוכן שלו יותר מדי טכני או מקצועי.
יש להקפיד שיהיו בתוכן פסקאות של שלוש עד ארבע או חמש שורות. בדרך זו תמנעו עומס יתר על העין ועל המוח והגולש יוכל לקרוא את התוכן עד תומו .
לסיכום, כתיבת תוכן שיווקי היא אומנות שיש ללמוד. לא כל מי שיודע לכתוב יפה, יודע לכתוב תוכן שיווקי. מחפשים כותבים איכותיים מומחים בכתיבת תוכן שיווקי, צרו קשר עם “טקסטלי”!