החשיבה של כל אדם שמקים עסק קטן כגדול, היא ליצור הכנסות יפות שיובילו לכך שהעסק יהיה רווחי. למען מטרה זו הוא ממציא שיטות שיווק, מכירה וניהול. מקצתן שיטות חדשניות שהוא פיתח ואחרות הן שיטות מוכרות, העובדות ברבדים רבים של עשייה.
SEO – קידום אתרים
היום למרבית העסקים קיים אתר אינטרנט פעיל וקיימים גם עסקים שיש להם כמה וכמה אתרי אינטרנט כאשר לכל אחד מהם יש מטרה אחרת או סוג ייחודי של פעילות. אתר האינטרנט שהוא חלון הראווה של העסק, מעביר לגולשים מידע בהרבה מאד נישות ומעשיר את הידע של הגולשים. כך הם מכירים באופן רוחבי את המוצרים שהחברה מייצרת או מייבאת.
השאלה היא איך הגולשים יגיעו בהמוניהם לאתר? זו בדיוק המטרה של שיטת קידום האתרים שנקראת seo-.Search Engine Optimization.
שיטת קידום האתרים
גולשים שמעוניינים לראות נתונים על נושא מסוים מקלידים כמה מילים הקשורות לתחום זה, והם מקבלים היצע ממנוע החיפוש של כמה אתרים שעוסקים בכך. ברוב המקרים הגולשים מתבייתים על האתר הראשון ונכנסים אליו, או לחלופין הם נכנסים לאחד מהאתרים הממוקמים במקומות הראשונים. שיטת חשיפה רוחבית זו מדרבנת את מקדמי האתרים, להוביל את האתר שהם מקדמים באמצעות SEO כך שהוא ימוקם במקום גבוה למעלה.
כדי להגיע לכך, מבצעים אופטימיזציה של המידע כדי שהאלגוריתם של מנוע החיפוש יזהה אותו בהתאם לדרישות וכך יקדם את מיקומו בדירוג וגולשים רבים ייכנסו פנימה ויראו את האינפורמציה הרבה שקיימת בו.
מילות מפתח
הגולשים מקלידים מילות אקראיות שמזכירות להם את תחום העיסוק שמעניין אותם וזה מספיק עבור מנועי החיפוש כדי להעלות להם שורה ארוכה של אתרים.
אחת השיטות המוצלחות היא כתיבת תכנים איכותיים ושילוב של מילות המפתח כחלק אינטגרלי בתוך מבנה המשפטים. בדרך זו כשהגולש מקליד את הביטויים הנראים לו כמתאימים צצים כלפי מעלה כל האתרים שבתכנים שלהם מופיעות מילות המפתח שבהן משתמש הציבור בדרך כלל.
כדי לדעת מהן מילות המפתח שמתבצע בהן שימוש בתדירות גבוהה, מבצע איש קידום SEO מחקר מילות מפתח ומגלה את הפופולריות ביותר מביניהן ולכן הוא מבקש מכותב התוכן לשתול אותן בתוך המאמר בכמות הנדרשת.
קישורים באתרים אחרים
שיטה מוצלחת נוספת היא שתילה של קישורים באתרים אחרים או החלפת קישורים. אדם קורא באתר מסוים מידע לדוגמה על רכישת מכוניות ובין השורות מופיע כיתוב בצבע כחול המעיד על כך שמדובר בקישורים על נושא אחר שקשור למכוניות, או לא קשור אליו כלל. אם הנושא מסקרן אותו, הגולש לוחץ על הקישור וכך נחשף למידע חדש שמרתק אותו.
מכלול הפעולות שמבצע מקדם אתרים –seo בדרך מקצועית לאור הידע הרב שצבר בתחום זה, יוצר בדרך כלל את ההגעה לחלק העליון של הדף בנושא האתר במנועי החיפוש. הדבר אינו אורך יום אחד אלא מדובר בתהליך שאורכו משתנה בהתאם לנסיבות שונות.